Kod QR na fakturze KSeF

Wprowadzenie obowiązku oznaczenia wizualizacji faktur ustrukturyzowanej kodem weryfikacyjnym jest jednym z elementów Krajowego Systemu e-Faktur (KSeF). Celem tego wymogu jest zapewnienie możliwości sprawdzenia poprawności danych na fakturze oraz potwierdzenie integralności ich danych z systemem KSeF. Konkretna forma kodu weryfikacyjnego oraz wymagania dotyczące elementów kodu graficznego zostaną określone w rozporządzeniu Ministerstwa Finansów.

Wprowadzenie obowiązku oznaczenia kodem QR faktur ustrukturyzowanych ma na celu zwiększenie bezpieczeństwa i poprawności procesu fakturowania elektronicznego. Wprowadzenie Krajowego Systemu e-Faktur oraz obowiązku oznaczenia faktur kodem weryfikacyjnym to kroki mające na celu pełną cyfryzację procesu fakturowania oraz usprawnienie pracy podatników i organów kontrolnych.

Masz pytania?

Piotr Błaszczyk, ekspert GLC jest do Twojej dyspozycji.

Kiedy kod QR będzie mieć zastosowanie?

Obowiązek oznaczania kodem weryfikującym, będzie mieć zastosowanie w przypadku użycia jej poza środowiskiem KSeF oraz w przypadku udostępnienia faktury ustrukturyzowanej w sposób inny niż przy użyciu KSeF, tj. gdy:

  1. miejscem świadczenia jest terytorium państwa członkowskiego inne niż Polska,
  2. nabywcą jest podmiot nieposiadający siedziby działalności gospodarczej ani stałego miejsca prowadzenia działalności gospodarczej w Polsce, lub
  3. nabywcą jest podmiot nieposiadający siedziby działalności gospodarczej w Polsce, który posiada stałe miejsce prowadzenia działalności gospodarczej w Polsce, przy czym to stałe miejsce prowadzenia działalności nie uczestniczy w nabyciu towaru lub usługi, dla którego wystawiono fakturę.

Kod weryfikacyjny a uwierzytelnianie w KSeF

Po otrzymaniu kodu QR oraz dodatkowych danych uwierzytelniających, nabywca będzie w stanie zweryfikować, czy dokument sprzedaży został wystawiony za pomocą Krajowego Systemu e-Faktur. Nabywca będzie mógł zweryfikować poprawność zawartych na fakturze informacji, takich jak data wystawienia, numer faktury, dane sprzedawcy i nabywcy, wartości faktury oraz stawki podatku. Dzięki temu będziemy mieć pewność, że otrzymana faktura jest rzeczywiście zgodna z tym, co zostało przekazane przez sprzedawcę do Krajowego Systemu e-Faktur. Dzięki temu nabywca może mieć pewność, że faktura jest legalna i zgodna z przepisami prawa podatkowego.

Photo by Markus Winkler on Unsplash

Wyślij prośbę o kontakt

Osoba z naszego zespołu skontaktuje się z Tobą!

    Powiązane wpisy

    Integracja KSeF z enova365: Wady i Zalety dla Przedsiębiorców

    Czym różni się aplikacja podatnika KSeF z systemem ERP enova365? Jakie są różnice w funkcjonalności i korzyściach dla przedsiębiorców? W...

    Wdrożenie KSeF w enova365, czyli jak enova365 dostosowuje się do potrzeb różnych branż?

    W artykule przedstawię wszechstronne oprogramowanie klasy ERP, enova365, które jest wykorzystywane do integracji i zarządzania różnorodnymi procesami biznesowymi. Opiszę, jak...

    Integracja KSeF z enova365: Praktyczny Przewodnik dla Firm

    Czym jest Krajowy System e-Faktur (KSeF) oraz jakie zmiany przynosi w kontekście wymiany dokumentów sprzedażowych i zakupowych? Jakie są korzyści...