Czy zmiany w VAT wymuszą zmiany w podatku dochodowym? Wskazany bardziej kasowy PIT i CIT

Rząd przygotowuje zmiany w prawie, dzięki którym mali podatnicy (których sprzedaż wraz z podatkiem nie przekroczyła rocznie równowartości 1,2 mln euro), będą mogli rozliczać VAT w momencie otrzymania zapłaty – bez względu na to, z jakim opóźnieniem do niej dojdzie (dziś, jeśli wybrali tzw. kasowy VAT, mogą czekać z uregulowaniem podatku nie dłużej niż 90 dni).

Ewa Haraburda, wspólnik w Tax Leader zwraca jednak uwagę, że nowelizacja przepisów nie wpłynie na wysokość i termin regulowania zaliczek na podatek dochodowy oraz jego roczne rozliczenie. CIT i PIT trzeba płacić nawet od przychodów, których firma nie otrzymała. W przypadku obu tych podatków, opodatkowaniu podlega przychód należny.

Źródło: „Dziennik Gazeta Prawna” z 22 października 2012 r., autor: Przemysław Molik >>

Masz pytania dotyczące rachunkowości lub prawa podatkowego?
Potrzebujesz pomocy prawnej?

Wypełnij formularz kontaktowy

i skontaktuj się z nami

    Jaka usługa Cię interesuje?
    Jak możemy się z tobą skontaktować?

    Powiązane wpisy

    Czym jest PPWR i co to oznacza dla Państwa firmy?

    Czym jest PPWR i co oznacza dla firmy?

    Nowe przepisy UE mogą zdecydować, czy Państwa produkty pozostaną na rynku. PPWR to nie tylko kolejny obowiązek sprawozdawczy. To regulacja,...

    Budżetowanie 2026. Dlaczego jeden budżet to za mało?

    Miałam ostatnio okazję przygotowywać budżet dla jednego z naszych Klientów i w tym roku było nam szczególnie trudno. Poziom niepewności...
    branża automotive kryzys

    Branża motoryzacyjna odpowiada aż za 8% naszego PKB. Jak jej kryzys wpłynie na gospodarkę?

    Jedna osoba, jedno stanowisko, ogromna odpowiedzialność. Tak zazwyczaj wygląda klasyczny model pracy głównej księgowej w wielu firmach. Warto jednak zadać...