fbpx
+48 32 479 10 50

16 marca 2016

Rekompensata za awarię serwera

Rekompensata straty wynikającej z utraty lub braku dostępu do danych biznesowych.

Serwisy e-commerce, platformy B2B i B2C oraz webowe oprogramowanie do zarządzania przedsiębiorstwem to narzędzia, które wymagają szczególnej troski w zakresie bezpieczeństwa baz danych oraz wywiązania się z obowiązków związanych z przechowywaniem zbiorów informacji.

Niedziałający serwer (hosting) to zwykle:

  • brak dostępu do poczty email;
  • przerwa w funkcjonowaniu strony firmowej, która może skutkować np. spadkiem pozycji w indeksie Google;
  • przerwa w dostępie do aplikacji biznesowych czyli ograniczone możliwości prowadzenia działalności i realne straty finansowe;
  • utrata zaufania klientów.

Co w takiej sytuacji może przedsiębiorca?

Za nienależyte wykonanie umowy przez firmę  hostingową przysługuje odszkodowanie mające zrekompensować straty jej klientów. Uzasadnione  roszczenia odszkodowawcze w związku z powstałą szkodą majątkową, utratą dochodów i tzw. czystą stratą majątkową (pure financial loss) mogą być pokrywane przez dostawcę serwera świadczącego usługi hostingu lub jego ubezpieczyciela.

Odszkodowanie przysługuje m.in. za:

  • utracone dochody;
  • kary umowne;
  • wykonanie zastępcze (np. wynajęcie innej usługi hostingowej);
  • zwiększone koszty działalności (np. nadgodziny dla pracowników);
  • inne straty materialne (np. konieczność ponownego pozycjonowania strony) i niematerialne (np. utrata zaufania klientów).

W Twojej firmie miało miejsce podobne zdarzenie?

Skontaktuj się z nami!

Eksperci GRUPY Leader pomogą uzyskać świadczenie w pełni kompensujące poniesione straty. Nie walcz z firmą hostingową lub jej ubezpieczycielem. Zrobimy to za Ciebie.

Oferujemy:

  • darmową konsultację z prawnikiem;
  • unikalną na polskim rynku usługę asysty szkodowej;
  • współpracę z ekspertami mającymi doświadczenie w temacie;
  • pełną analizę sprawy, kompletację niezbędnej dokumentacji i wystosowanie roszczeń;
  • obsługę sądową i pozasądową;
  • gwarancję przekazania odszkodowania w ciągu 7 dni roboczych od wypłaty;
  • cenę w znacznej mierze uzależnioną od efektów naszych działań.

Tagi: awaria serwera, awaria hostingu, rekompensata za awarię serwera, rekompensata za awarię poczty, Warszawa, Katowice, Kraków, Bielsko Biała, Śląsk, Mazowsze

Tekst: Mariusz Jarosz

16 marca 2016

Zobacz więcej
Wróć do bloga
Copyright GLC

Strategia, realizacja, wsparcie Tomczak | Stanisławski