+48 32 479 10 50

30 listopada 2016

Koszty reprezentacji, a koszty uzyskania przychodu

Koszty reprezentacji, a koszty uzyskania przychodu

 

Naczelny Sąd Administracyjny w wyroku z dnia 9 listopada 2016 roku (sygn. akt II FSK 2293/16) rozstrzygnął, czy spółka może uznać za koszty uzyskania przychodu prezenty dla swoich klientów. Spór dotyczył interpretacji indywidualnej – zdaniem podatnika drobne prezenty wręczane na spotkaniach służbowych partnerom handlowym są wydatkami o charakterze reprezentacyjnym lub reklamowym. Istotnym jest fakt, że tylko część wskazanych prezentów opatrzona była w oznaczenie spółki.

Wydatki o charakterze reklamowym mogą zostać uznane za koszty uzyskania przychodu, jednak urząd skarbowy zakwalifikował powyżej opisane wydatki jako reprezentacyjne, które zgodnie z art. 16 ust. 1 punkt 28 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych nie uważa się za koszty uzyskania przychodów. Wojewódzki Sąd Administracyjny uznał stanowisko urzędu za nieprawidłowe, ponieważ reklamą jest rozpowszechnianie wiedzy o ofercie spółki oraz promowanie marki, ponieważ obie działalności wpływają na rozpoznawalność marki na rynku. Decydujące w tym przypadku jest logo umieszczone na tego typu zwyczajowo przyjętych upominkach. Stanowisko potwierdził Naczelny Sąd Administracyjny.

 

Źródło

Orzeczenie

 

 

30 listopada 2016

Zapraszamy do kontaktu Przejdź do kontaktu

Zapisz się do naszego newslettera

Zobacz więcej

Chcesz dowiedzieć
się więcej?

Skontaktuj się z nami!

Warszawa

GLC Warszawa
Al. Jerozolimskie 96
00-807 Warszawa

mapa

Katowice

GLC Katowice
ul. Uniwersytecka 13
40-007 Katowice

mapa